لورم ایپسوم یا طرح‌نما

1399/03/26 در ساعت 15:48:00

همانطور که مبلمان و چیدمان آن در دکوراسیون و زیبایی منزل نقش مهمی دارند، پرده نیز تاثیر بسیاری دارد از گرما، سرما، صدا و نور جلوگیری می کند. اما فقط با انتخاب صحیح آن. باید به این نکته توجه داشته باشید که چه رنگ پرده و چه جنس پارچه ای برای منزل شما مناسب است.

لورم ایپسوم یا طرح‌نما

همانطور که مبلمان و چیدمان آن در دکوراسیون و زیبایی منزل نقش مهمی دارند، پرده نیز تاثیر بسیاری دارد از گرما، سرما، صدا و نور جلوگیری می کند.  اما فقط با انتخاب صحیح آن. باید به این نکته توجه داشته باشید که چه رنگ پرده و چه جنس پارچه ای برای منزل شما مناسب است.

پارچه یک بخش اساسی در انتخاب پرده ها است ، زیرا به مرور زمان چگونگی عملکرد و نگه داشتن پرده های شما را نشان می دهند. به یاد داشته باشید که نور خورشید به مرور زمان پارچه ها را محو می کند. اگر اتاق مورد نظر نور زیادی دارد، برای جلوگیری از آن رنگ های روشن انتخاب کنید زیرا آنها تمایل به محو شدن سریع تر دارند.

یکی از مهمترین مراحل برای گرفتن پرده مناسب ، اطمینان از اندازه گیری های صحیح است. پرده های ناسازگار می توانند یک اتاق دیگر با زیبایی تزئین شده را کثیف و دلگیر جلوه دهند. می توانید پرده های خود را با پیروی از این پنج مرحله آسان اندازه گیری کنید:

برای دقیق بودن اندازه گیری و راحتی کار می تونید از کارشناسان ما کمک بگیرید.

در اتاقهای نشیمن و اتاق خواب، پنل های پنجره بلند بسیار عالی به نظر می رسند. با این حال ، این کار برای آشپزخانه ها مناسب نیست. پنجره های آشپزخانه به طور سنتی با پرده های کوتاه تر ، مانند والنس یا پرده کافه پوشیده می شوند.

طرح پرده نیز مورد مهم دیگری است که باید مد نظر قرار داد. طرحی را انتخاب کنید که با دکوراسیون داخلی و لوازم منزل شما در تناسب باشد. اگر دکوراسیون منزل شما ساده و خلوت به نظر می رسد، طرح پرده را می توان شلوغ در نظر گرفت، اما در صورتی که دکوراسیون شلوغ و پر از پترنی دارید، بهتر است پرده را ساده انتخاب کنید. از الگوهای موجود در دکوراسیون داخلی نیز می توانید برای انتخاب الگوی پرده الهام بگیرید.

جنس پرده، نکته مهم دیگری است که نباید فراموش کنید. شما باید جنس پارچه پرده را در هماهنگی با جنس لوازم منزل خود در نظر بگیرید. به طور کلی، پارچه های اشرافی تر و سنگین تر برای فضاهایی مانند پذیرایی بهتر هستند و پارچه های سبک تر برای اتاق و نشیمن به کار می آیند. هوای اقلیمی که در آن زندگی می کنید را نیز در نظر بگیرید.

سبک پرده نیز می تواند در انتخاب صحیح شما تعیین کننده باشد. شما باید سبک پرده را متناسب با سبک دکوراسیون داخلی منزل خود منظور کنید. به عنوان مثال، پرده های کلاسیک که شکیل ترند، تزیینات زیاد دارند و شاید والان و کتیبه نیز داشته باشند، برای خانه هایی مناسب هستند که دکوراسیون کلاسیک دارند. در مقابل، پرده های تک رنگ، ساده و بدون تزیینات برای خانه هایی با سبک مدرن، گزینه بهتری هستند. اگر دکوراسیون خانه شما سبک تلفیقی دارد، می توانید از هر سبکی استفاده کنید.

اندازه پرده نیز مورد مهم دیگری است که باید به آن توجه ویژه داشت. عرض مناسب برای پرده، معمولا در زمان اجرا خودش را نشان می دهد. شما باید در هنگام سفارش و دوخت پرده به عرض آن توجه کنید. پیشنهاد ما این است که عرض پرده را کمی بیش تر از چارچوب پنجره در نظر بگیرید. با این کار، پرده شما ظاهری شیک تری پیدا خواهد کرد. در رابطه با ارتفاع نیز باید دقت زیادی کرد. ارتفاع پرده به ارتفاع پنجره شما بستگی دارد. می توان ارتفاع پرده را هم اندازه ارتفاع پنجره در نظر گرفت یا تا کف فضا منظور کرد. معمولا برای نشیمن و پذیرایی، شکیل تر است که پرده تا کف ادامه داشته باشد، اما برای آشپزخانه و اتاق خواب می توان پرده را کوتاه گرفت.

برای زیبایی بیشتر پرده ها از وسایل تزئینات پرده از جمله میل پرده، گیره و حلقه استفاده می شود. 

نظر جدید